Du vil garanteret gerne have kunderne, klienterne, patienterne eller hvem du nu betjener og servicerer til at føle sig velkomne på virksomhedens hjemmeside. For en kunde, der føler sig velkommen og velinformeret, haster ikke videre til en anden hjemmeside for at finde den vare eller ydelse, der var alt for godt skjult på din side. En metode til imødekommenhed er fx, at dine webtekster sætter fokus på kunden og hendes behov.
Gode råd til præcise og imødekommende webtekster
Præcise og imødekommende webtekster er vigtige i alle brancher. Men lige i dag er det Dansk Psykolog Forenings medlemmer, der får ekstra fokus på emnet. For i det seneste nummer af Psykolog Nyt giver jeg gode råd om, hvordan man forbedrer brugeroplevelsen på sin hjemmeside ved at forbedre sine webtekster.
Rådene om imødekommende og brugervenlige webtekster er brugbare i alle brancher, så læs gerne med i min artikel Byd klienten indenfor (pdf).