Rådgivning om webkommunikation

Det er let at miste overblikket, hvis webkommunikation ikke er din kernekompetence. Men brug Webredaktricen, og tag en erfaren rådgiver og sparringspartner med på rejsen i den digitale verden.

Al webkommunikation, der skal lykkes, starter med en plan. Webredaktricen hjælper din virksomhed med at lave sådan en plan, så vi har et pejlemærke for det videre arbejde med hjemmesiden, nyhedsbrevet eller de sociale medier.

En plan for effektiv online-tilstedeværelse
Vi skal finde de rigtige svar på de væsentlige spørgsmål, der sikrer, at virksomheden får den bedste og mest effektive tilstedeværelse på nettet. Det er spørgsmål som

  • Hvem er vores kundegrupper?
  • Hvad er formålet med vores hjemmeside?
  • Hvilket cms (content management-system) skal vi vælge?
  • Hvordan laver vi en kommunikationsstrategi? Eller en informationsarkitektur?
  • Hvad kan vi lære af at studere statistikken fra vores nuværende hjemmeside? Hvordan kan vi øge trafikken?
  • Hvilke sociale medier skal vi være på? Hvor er vores kunder? Hvad interesserer de sig for?
  • Hvordan skal webteksterne søgemaskineoptimeres?
  • Skal vi have et nyhedsbrev?

Din virksomhed kan også løbende bruge Webredaktricen som sparringspartneren, der hjælper jer med at holde den digitale kurs. Eller som den, der kan svare på spørgsmål og give gode råd. Måske skal sparringen kombineres med en grundig gennemgang af virksomhedens hjemmeside, et webtjek. Eller måske har I brug for hjælp til selvhjælp i form af en workshop, som gør jer i stand til selv at løse opgaverne.

Derfor kan Webredaktricen være din rådgiver og sparringspartner
Webredaktricen kan rådgive din virksomhed om webkommunikation, fordi jeg har

  • 10+ års erfaring med webarbejde, som webredaktør, rådgiver og underviser
  • webkommunikatørens viden om kommunikation på nettet
  • akademikerens analytiske sans og fokus på helheden.

Vil du høre mere om, hvordan Webredaktricen kan hjælpe din virksomhed? Kontakt mig og få en uforpligtende snak.